Circuito de San Úrbez

Köranvisning: Sväng av från väg A-138 vid kilometerstolpen K57 till en smalare asfalterad väg i riktning mot "Cañón de Añisclo". Efter 13 km hittar Du flera vägvisare på vägens högra sida. Leden börjar vid vägvisarna, men kör 300 meter längre fram till parkeringsplatsen av Añisclos dal.

När Du lämnar kanjonen ska Du fortsätta längs denna enkelriktad väg rakt fram 1,7 km till en korsning, där Du viker av till vänster. Efter 2,6 km ska Du hålla till höger i riktning mot "Escalona". 14,1 km längre fram kommer Du till nästa korsning. Sväng av till höger igen och kör 1,8 km till A-138. (Vägkarta)

Längd och tidåtgång: 2,2km/35min

Återvänd från parkeringsplatsen tillbaka till vägvisarna (930 m) som pekar på en kärrväg. Nästan omedelbart delar sig vägen. Gå till höger, över den gamla bron av ån Bellos. Efter att ha korsat bron, följ stigen till kärrvägen. Inom kort hittar Du en informationstavla. Håll till vänster. Du passerar ett kapell  (Ermita de San Úrbez) och kommer till ett vägskäl, där Du följer vägvisaren i riktning mot "Circuito de San Úrbez" till vänster (10min) (925 m).

Stigen sluttar ner till en bro som korsar ån Bellos (15min) (905 m). På andra sidan delar sig vägen. Gå till vänster mot "Circuito de San Úrbez" enligt vägvisaren. Högre upp hittar Du en utsiktsbalkong (21min) (935 m) med en trevlig utsikt mot ån och kanjonen. Efter några minuter kommer Du till en informationstavla med upplysning om kvarnar som tidigare verkade vid Bellos.

Efter att ha korsat en bro till (26min) (930 m) vid ett vattenfall, ska Du följa vägvisaren i riktning mot "Circuito" till vänster.

Vill Du besöka ruiner av en gammal kvarn, ta en avstickare till stigen som går till vänster vid en vägvisare mot "Molino".

I nästa vägskäl (30min) (950 m) håll till vänster igen. På vänster hand syns de lådräta bergväggarna av Añisclos kanjon och Sestrales toppar. Du går förbi en liten stuga innan Du anländer till parkeringsplatsen (35min).