Costa Verde
San Esteban de Pravia (Playa El Garruncho)  - Ermita del Espíritu Santo - Mirador de la Atalaya - Mirador de Los Glayos - Alto de las Llanas - Playa de Xilo/Silo - Playa de Aguilar - Playa El Garruncho

Köranvisning: Sväng av från N-632/E70 till MU-1 mot "San Esteban de Pravia". Fortsätt ca. 3,6 km genom San Esteban de Pravia på vänstra sidan av ån Nalon (Ría de San Esteban) förbi hamnen till stranden av El Garruncho, där vägen tar slut vid en stor parkeringsplats. (Vägkarta)

Vid stranden hittar du en informationstavla om leden "Senda Costera de Muros de Nalón" (5 m). Från tavlan ska du klättra uppåt längs trappor med ett träräcke. Du blickar ut över Arenas strand (Playa de la Arena), staden San Juan de la Arena på andra sidan av ån och vågbrytarna Dique del Oeste och Contradique de Este.

Efter att ha vandrad genom en liten eukalyptusskog kommer du till utsiktspunkten av Ermita del Espíritu Santo (10min) (95 m) med en jätte fin havsutsikt ända fram till ön Deva på höger sida. På vänster hand syns den skrovliga strandkanten ända till Vidios udde.

Leden fortsätter längs en stenbelagd väg förbi rekreationsområdet. Markerad med vägvisarna "Senda Costera de Muros de Nalón" svänger vägen till höger nära stranden. När du kommer till första källan vid bord och bänkar kan du ta en andningspaus (18min) (110 m) innan du fortsätter framåt.

Från Atalyas utsiktspunkt (24min) (110 m) syns ön Isoletes El Paso i den idylliska bukten. På balkongens vänstra sida hittar du en trappa neråt till promenadvägen, som slingrar sig genom skogen. Du kommer till nästa rekreationsområden. Också den har en källa och utsiktsbalkong (28min) (115 m), där du tittar mot Conchiquinas strand. Senare blir leden markerad också med skyltar mot "Playa Aguilar". När du hittar skyltarna mot "Playa de Atalaya" och "Playa de Cazonera" som visar till höger till en stig (33min) (105 m), kan du ta en avstickare till en utsiktspunkt med en bänk (38min) (75 m). Stigen fortsätter ner till Atalayas och Cazoneras stränder, men gå inte vidare, utan återvänd till gångbanan.

Håll dig på huvudvägen utan att bry dig om sidovägarna. Den vackra vägen leder till en bro (57min) (80 m). Strax därefter korsar du en annan bro.

Efter en stund hittar du utsiktsbalkongen Las Llanas med bord och bänkar (1t) (80 m). Innan du fortsätter uppåt längs huvudvägen, ta en avstickare från balkongens högra sida till spetsen av landtungan Los Glayos (1t02min) (75 m). Därifrån öppnar sig en fantastik utsikt mot många uddar så som Punta Cazonera, Punta Ordeal och Punta Percebera. På vänster hand breder sig ut två stränder, Llanas och Aguilar.

Återvänd till huvudvägen. Strunta i vägvisaren "Playas de Llanas" som visar neråt till höger. Efter att ha gått förbi en rekreationsområde till (1t09min) (110 m) delar sig vägen (1t12min) (125 m). Följ vägvisaren mot Playa de Aguilar till höger.

Från nästa utsiktspunkten (1t14min) (115 m) syns förutom havet också Aguilars högplatå. Leden fortsätter genom en vacker lövskog. När du hittar en bred stig, som avviker till höger, promenera längs stigen tills träräcken tar slut (1t21min). Denna utsiktspunkt visar stränderna av Playa de Xilo/Silo och Playa de Aguilar och Punta los Glayos. Efter att ha beundrad utsikten återvänd tillbaka till huvudvägen.

En vacker trappa tar dig till vägen vid en utsiktsbalkong (1t33min) (20 m). Innan du följer vägen till Aguilars strand, kan du ta en avstickare längs trappor till Xilos strand.

Återvänd från Aguilars strand (1t37min) (5 m) till El Garrunchos strand (3t10min).