Costa Occidental
Busto - Río Esva - Playa de Cueva - Caroyas - Cueva - Busto

Köranvisning: Sväng av från A-8 vid avfart 462 mot Busto. Efter ca 2 km ska du följa skylten mot "Centro de Busto" till Bustos kapell, som ligger ca 200 m från skylten. (Vägkarta)

Promenera från kapellet (75 m) ca 100 m bakåt tills du hittar en skylt mot "Escuelas". Följ denna skylt till höger. När vägen delar sig (6min) (80 m), fortsätt längs kärrvägen till vänster. När du kommer till ett vägkryss (9min) (80 m), ska du gå rakt fram för att besöka utsiktsbalkongen ovanför Cuevas strand (13min) (55 m).

Efter att ha beundrat utsikten ska du fortsätta längs kärrvägen uppåt till vänster. Snart ser du gul-vita markeringar vid vägen. När du kommer till ett vägkryss (20min) (80 m), ska du gå rakt fram till en asfalterad väg, som svänger till höger och blir en kärrväg. I nästa korsning ska du ta av till höger.

Kärrvägen kommer till N-634 (34min) (10 m), som du följer till höger över ån Esva. Senare ska du vika av till höger, till en stig som löper vid stranden av ån Esva (39min) (10 m), synbar från N-634. Vid en byggnad förvandlas stigen till en kärrväg. När vägen delar sig (48min) (10 m), följ vägvisaren mot "Playa de Cueva" till höger.

Vägen blir en stig som kommer till Cuevas strand (57min) (5 m), på vänster sida av ån Esva. Promenera till vänster till strandens ände där du klättrar över ett stenblock med ett par steg till en stig som slingrar sig uppåt. Stigen erbjuder en havsutsikt över Caneros vik.

När du kommer till en kärrväg (1t09min) (55 m), sväng av till höger. Också i nästa korsning (1t11min) (70 m) ska du ta av till höger. Stigen öppnar en vid havsutsikt ända till Bustos fyr.

Stigen svänger till vänster vid en åkermark med en utsikt mot viken av Molinos de Barcia och kommer till en kärrväg, som du följer till vänster. När du kommer till byn Caroyas (1t19min) (90 m) håll till vänster i alla korsningar. Strax innan du når N-634, ska du vika av till vänster till en gräsbevuxen kärrväg som var tidigare en asfalterad landsväg (1t30min) (100 m). Vägen går över N-634 och kommer snart tillbaka till N-634 för att fortsätta efter en stund på dess höger sida på nytt. När kärrvägen kommer igen till N-634 (1t35min) (80 m), följ vägvisaren mot "Playa de Cueva" till en smal asfalterad väg som leder genom byn Cueva till den redan bekanta stig (1t46min) (10 m), som du fortsätter till höger.

När du kommer till Busto (2t14min) (85 m) håll till höger i vägskälet och promenera genom byn tillbaka till kapellet (2t24min).