Asturiens västkust
Barcia - Ermita de San Antonio de Concilleros - Concilleros - Camino de Misa - Siella de Anguilero - Los Llanones - Barcia

Köranvisning: Sväng av från A-8 vid avfart 467 mot Barcia och fortsätt från rondellen längs N-634 ca 200 m tills du hittar en smal asfalterad väg till vänster mot kyrkogården, som syns från N-634. Vid kyrkogården finns en stor parkeringsplats. (Vägkarta)

Det är lite svårt att följa den här leden. Promenera från parkeringsplatsen (105 m) längs asfaltvägen svagt uppåt och sväng av till vänster under A-8 (2min) (110 m). När du hittar två kärrvägar, sida vid sida, som viker av till höger, välj den första vägen, som dyker in i tallskogen (5min) (120 m).

Fotsätt längs denna väg, som stiger svagt uppåt på Monte Barcias sluttning tills en orange pil visar vägen till vänster (28min) (220 m). Under vandringen har du trevliga havsutsikter mot Barcia och Luarca. Strunta i sidovägen till vänster (45min) (290 m). När du kommer till en korsning (49min) (295 m), följ inte pilen till vänster, utan sväng av uppåt till höger. Också i nästa korsning (53min) (320 m), ska du ta av till höger.

I följande korsining följer du en gul-vit markering till vänster (55min) (330 m). Bry dig inte om sidovägen till vänster utan fortsätt rakt fram till San Antonios kapell (1t06min) (385 m). Från kapellet kan du ta en avstickare till höger i riktning mot "Pico Cabra" till toppen av Monte Barcia för att beundra havs- och bergsutsikten (1t10min) (410 m) innan du följer vägvisaren "Alternativa B, PR-AS-3" uppåt till vänster.

När kärrvägen delar sig (1t18min) (420 m), gå till vänster. Vägen svänger till vänster till toppen av Concilleros (1t29min) (500 m), där du går genom grinden neråt till höger.Kärrvägen som kallas Camino de Misa leder till en korsning med flera vägvisare (1t51min) (450 m), där du tar av till vänster i riktning mot "Pico Acebo, Pico Pomar", tillbaka till nordsidan av Concilleros. I nästa vägskäl (1t58min)n (470 m) går du till höger.

När du kommer till ett vägkryss (2t01min) (485 m), fortsätt rakt fram. Strunta i sidovägen till höger (2t05min) (465 m) och sväng av till vänster i nästa korsning (2t11min) (425 m). Också i följande korsning, ska du ta av till vänster (2t14min) (405 m).

När du kommer till ett ställe i Chao Argoma med sidovägarna i båda riktningarna (2t22min) (395 m), fortsätt längs huvudvägen lite längre fram till en sidoväg, som viker av uppåt till höger. Vägen svänger senare till höger till utsiktspunkten Siella de Anguilero med en utsikt över Bustos landtunga ända fram till Vidios landtunga.

Återvänd tillbaka till Chao Argoma för att ta sidovägen till höger, svagt uppåt (2t44min) (395 m). Höger hand reser sig toppen av Concilleros. När kärrvägen delar sig (3t09min) (460 m), gå till höger längs bergskammen Los Llanones. Kärrvägen korsar kammens högsta punkt och börjar slutta ner längs sluttningen. I nästa korsning (3t31min) (360 m), ska du ta av till vänster. Följ huvudvägen under A-8 tillbaka till Barcias kyrkogård (4t35min).