Estuario del Río Anllóns
Ponteceso - Estuario del Río Anllóns - Punta de Balarés - Playa de Barra - Ponteceso

Köranvisning: Kör på AC-430 eller AC-424 till Ponteceso, till bron där dessa två vägar korsar varandra. I korsningen finns en byggnad som kallas "Casa Natal de Eduardo Pondal". Parkera på vägen. (Vägkarta)

Från bron (5 m) börjar en gångväg som följer ån Anllóns. När du når slutet av denna gångväg, sväng av till vänster till en smal stig (4min) (5 m). Snart blir stigen bredare och går genom en liten grind. Nu vandrar du mellan ån och marsklandet med en trevlig utsikt över viken, sanddyner och byn Cospindo.

Stanna på stigen som följer ån. Nästan omedelbart efter stigen svänger till höger, ska du grena av till vänster (24min) (5 m). Du korsar en bäck och kommer till en asfaltväg (28min) (5 m). Sväng av till vänster. Asfalten tar slut och du fortsätter på en kärrväg. När vägen delar sig (48 min) (5 m), gå till vänster. På höger sida är vägen kantad av stora sanddyner. På vänster sida syns ön Cagallóns. Vid vägen löper en vacker stig mellan grästuvor.

Senare blandar sig stigen i sanden. Du går längs stranden mot udden Punta de Balarés. Från udden (1t20min) (5 m) fortsätter du till dess andra sida, den spektakulära stranden Barra. Under vandringen till den andra änden av stranden njuter du av en utsikt över viken Corme y Laxe

På andra änden av stranden ska du ta stigen till höger (1t36min) (5 m). Om du vill inte gå på sanden, kan du ta en av stigarna som löper på Brancos sluttning.

När du kommer till den redan bekanta kärrvägen (1t50min) (5 m) ska du följa vägen tillbaka till Ponteceso (2t23min).