Sendero El Cerrado

Köranvisning: Kör väg A-7000 till en korsning mellan kilometerstolparna K545 och K546 där Du hittar en skylt mot "Hotel Humaina" och Reinas källa vid en bar. Följ skylten till en smal väg och kör 1,7 km till en annan korsning, där Du svänger av till vänster enligt skylten. Fortsätt 2,3 km till hotellet. På vägens högra sida, mittemot Cerrados friluftsområde hittar Du en parkeringsplats. (Vägkarta)

Längd och tidåtgång: 2,8km/58min

Från parkeringsplatsen ser Du en informationstavla på vägens vänstra sida. Vid tavlan börjar en stig (620 m). Kantad av färgstarka buskar stiger leden uppåt till en kärrväg (15min) (720 m) som Du följer till höger. Nere ser Du hotellet och Cerrados friluftsområde

Vägen går svagt uppåt och svänger till vänster vid Cochinos utsiktsbalkong. På höger sida syns Malaga och en lång remsa av Andalusias sykust

Fortsätt längs vägen framåt tills Du hittar en trästolpe med en vit pil som pekar till vänster (28min) (815 m). Följ pilen till en gräsbevuxen kärrväg som tar Dig neråt till en annan pil som pekar till vänster till en stig (33min) (800 m). Den smala och på vissa ställen branta stigen kommer till en grusväg (53min) (655 m). Sväng av till höger och fortsätt i nästa korsning till vänster (57min) (635 m) tillbaka till parkeringsplatsen (58min).