Vandringsled till vattenfallet Mexica
Cascada de Méxica

Köranvisning: Kör på AS-35 till Ponticiella. I den nedre delen av denna by, vid kyrkan, hittar du ett torg med parkeringsplats. (Vägkarta)

Promenad från torget neråt (365 m) mot kyrkan och korsa en asfalterad väg till en betongväg med en informationstavla om leden och en vägvisare mot "Cascada". Kantad av hus leder vägen till en äng med en utsikt mot flera berg och byn Loredo.

När vägen delar sig (3min) (350 m), visar "Cascada" vägvisaren till höger. I korsningen ska du fortsätta rakt fram enligt vägvisaren "SL-AS-3" (5min) (345 m).

Du vandrar genom tallskogen längs en vacker kärrväg till en korsning (18min) (235 m), där du följer vägvisaren mot "Cascada de Mexica" till höger.

Senare förvandlas vägen till en stig (27min) (160 m), med en fin utsikt över floden Navia och berghällar. När stigen delar sig (37min) (90 m), ska du följa en pil till höger till vattenfallet Mexica med vackra klippor (39min) (90 m).

Återvänd på samma väg tillbaka till Ponticiella (1t20min).