Vistabella

Vistabella - Barranco del Molinet - Mas del Collet - Vistabella

Köranvisning: Kör längs CV-170 till Vistabella. (Vägkarta)

Leden börjar från Vistabellas kyrkoplats (1245 m). Promenera längs Carrer del Mur neråt. Lite senare blir den "Raval de nostra Sra. de Loreto". Du passerar en källa (Font d'alt) (5min) (1240 m). Vägen svänger till vänster och förändras till en stig (8min) (1240 m). Nere ser Du Pots' klyfta.

Strunta i stigen som kommer från höger. När stigen delar sig (14min) (1250 m) ska Du gå till höger. Du börjar gå neråt mot klyftan som syns framför Dig. Senare öppnar sig en vacker utsikt bakåt mot Vistabella (40min) (1050 m). På botten av klyftan löper en kärrväg (48 min) (985 m). Följ den till höger.

När kärrvägen förefaller att ta slut några minuter senare, ska Du svänga till vänster över botten och  fortsätta på motsatta sidan längs kärrvägen. Den steniga vägen blir gräsbevuxen när den slingrar sig uppåt. Undvik alla sidovägarna. Vägen kommer till en port. På andra sidan hittar Du ett hus och en annan kärrväg (1t45min) (1220 m). Fortsätt längs kärrvägen till höger förbi huset. Du hittar en stig med gul-vita markeringar som leder till vänster.  Fortsätt längs denna stig mot Vistabella. När Du kommer till en korsning av stigar (2t10min) (1250 m), sväng av till höger och återvänd till kyrkoplatsen (2t30min).